Werkwijze

Henriette-werkwijze

Uitgestelde beslissingen

Stapels papier, onbeantwoorde mails, wanorde in kasten en ruimtes zijn uitgestelde beslissingen. Heb je hier last van, dan heb je nu de keuze om met zeer toegankelijke training samen met O+O aan de slag te gaan.

Jouw situatie mijn uitgangspunt

Voor we een eerste stap gaan zetten, wil ik als Professionale Organizer eerst weten waar jouw struikelblok ligt. Welke belemmeringen ervaar je in je werksituatie en hoe uit zich dat op de werkplek.
Uit ervaring weet ik dat er geen standaard oplossingen zijn, daarom bekijk ik met jou welke manier van ordenen het beste bij je past.

Leerdoelen geven je duidelijkheid

Na een oriënterend gesprek waarin we problemen en wensen inventariseren, formuleren we concrete leerdoelen. Voorbeelden van leerdoelen: ‘Ik wil de stapels van mijn bureau wegwerken en ik wil dat ze wergblijven”. “Ik wil meer tijd voor mijn gezin hebben”.

Begeleiding bij met maken van keuzes

Tijdens de 1-0-1 training geef ik persoonlijk advies en begeleid ik je in het maken van keuzes.
Na de oriëntatie en formuleren van de leerdoelen gaan we concreet aan de slag. We steken letterlijk de handen uit de mouwen.

• Eerst kijken we wat het is (naam geven).
• Dan kijken we wat je er mee moet doen,
• wanneer en
• hoeveel tijd het kost (werkplanning) tenslotte bepalen we
• waar het op te bergen

Persoonlijk advies

Tijdens het organiseren en optimaliseren van je (thuis)werkplek of een ruimte op kantoor krijg je advies bij bijvoorbeeld het

• bereiken van clean desk en clean screen
• ordenen en schonen van archieven
• opzetten van vak- en bedrijfsdocumentatie
• implementeren een Document Management Systeem (DMS)
• verminderen van het aantal verhuisdozen (bij verhuizing of verbouwing).

Na de training kan je zelf aan de slag met de geleerde methode en ervaar je meer inzicht, overzicht, rust en ruimte. Geïnteresseerd?
Neem CONTACT op, of lees meer onder ORGANIZER